Reguli noi pentru șoferii din România! Înmatricularea și radierea autovehiculelor s-ar putea face online

Înmatricularea autovehiculelor a devenit o adevărată problemă pentru șoferii din România, care sunt nevoiți să meargă de mai multe ori să aștepte la cozile interminabile de la instituțiile guvernamentale, dar și să se ocupe de chestiunile birocratice. Începând cu anul 2024, Guvernul le vine în ajutor simplificând procedurile pe care aceștia trebuie să le facă. Iată ce se va întâmpla cu legea privind înmatricularea și radierea mașinilor din România.
Citește și: Sânzienele 2023: Tradiția de mult uitată. Ce trebuie să facă fetele nemăritate pentru a-și visa ursitul
Înmatricularea și radierea autovehiculelor s-ar putea face online [Sursa foto: PixaBay]
Citește și: Ziua Copilului 2023: Idei de activități pentru cei mici
Înmatricularea și radierea autovehiculelor s-ar putea face online din 2024
Pentru a simplifica procesul de înmatriculare a autovehiculelor, Guvernul a decis să reglementeze procedurile prin intermediul unei Ordonanțe de Urgență.
Înmatricularea autovehiculelor 2024[Sursa foto: PixaBay]
Chiar dacă nu se știe cât timp va dura până va fi înființată o astfel de platformă, ministrul digitalizării, Sebastian Burduja a declarat că „MAI va dezvolta această platformă în 6-12 luni, ceea ce va permite înmatricularea și radierea online a autovehiculelor, în primă fază pentru acele autovehicule deja înmatriculate în România”.
Citește și: Drăgaica 2023: Ce trebuie să faci în această zi pentru a avea noroc?
Iată ce se precizează în Ordonanța de Urgență
Potrivit infofinanciar.ro, platforma va fi un sistem complex ce va integra datele provenite de la aproximativ 3.300 de entități implicate la nivel național. Aceasta le oferă cetățenilor posibilitatea de a încheia online acte juridice privind transferul de proprietate asupra vehiculelor, de a declara la organul fiscal competent achiziționarea sau vânzarea acestora, precum și înmatricularea sau radierea vehiculelor din circulație.
Guvernu va simplifica procedurile de înmatriculare auto[Sursa foto: PixaBay]
„Accesul cetățenilor la serviciile publice din domeniul înmatriculării vehiculelor rutiere presupune, în cele mai multe cazuri, deplasarea la sediile mai multor autorități, pentru îndeplinirea formalităților cerute de lege. Parcurgerea acestor etape presupune constituirea unor seturi de documente care se impun a fi depuse la instituțiile anterior amintite, acest proces implicând un efort excesiv, consumator de timp și resurse financiare, ce generează confuzii și nemulțumiri în rândul solicitanților nevoiți să adreseze câte o cerere fiecărei autorități implicate.
În aceste condiții, este evidentă birocrația mecanismului administrativ actual, ce trebuie parcurs de solicitant în vederea înmatriculării unui vehicul, astfel încât se impune crearea unor mecanisme interinstituționale de schimb al datelor, bazate pe 2 interacțiunea acestuia cu cât mai puține instituții, urmată de diseminarea datelor relevante către toți ceilalți actori implicați. Din analiza statistică efectuată la nivelul Direcției generale permise de conducere și înmatriculări rezultă că, în cursul anului 2022 au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate), și au fost efectuate 167.847 operațiuni de radiere, ceea ce înseamnă că, anual, în aproximativ 1,6 milioane de situații, solicitanții acestor operațiuni sunt nevoiți efectueze deplasări între mai multe autorități, precum autoritatea de înmatriculare, organul fiscal local, și, după caz, organul fiscal teritorial al ANAF”, citează Cancan.