Tacticile de păcălire a magazinelor au existat dintotdeauna, pentru a te face să îți golești buzunarele. Cum te manipulează supermarketurile odată ce ai ajuns la raft?
Dacă mergi la shopping cu o listă strictă de cumpărături, sperând că scapi repede, personalul din supermarket-uri are tehnici dovedite şi puternice de marketing care să te încurajeze să petreci mai mult timp decât ai avut intenţia la început. Totul este proiectat strategic, pentru a obţine mai mulţi bani de la tine. Au gândit totul, de la mirosuri “dumnezeieşti”, provenind din brutăria proprie, la oferte ” incredibile”, de la produsele plasate la capetele de interval (capătul rafturilor) la mostre gratuite sau, pur şi simplu, promovează agresiv produse noi şi incitante. Un client care este într-o dispoziție bună are mai multe șanse să fie atras de oferte promițătoare și măsuri de publicitate în supermarket decât un client care este într-o dispoziție proastă. Din acest motiv, se dorește ca experiența de cumpărături să fie cât mai plăcută pentru client imediat ce intră în magazin. De aceea multe magazine mizează pe un design foarte specific în zona de intrare.
Aceste trucuri de supermarket te vor ispiti să cumperi mai mult fără să îţi dai seama
Dimensiunea cărucioarelor
Nu luați, din obișnuință, cel mai mare cărucior. Un coș mai mare stârnește și nevoia de a cumpăra mai mult, pentru a-l umple.
Soluția este evidentă, luați un coș cât mai mic. Sau poate folosiți o sacoșă cu care ați venit de acasă.
Schimbarea frecventă a afișajelor
Deși ar putea exista mai multe motive pentru ca un supermarket să schimbe afișajele și aspectul, scopul final este același; să te plimbi cât mai des în căutarea unui produs.
Produsele de la nivelul ochilor
Una dintre cele mai des folosite metode de a ne face să cumpărăm produse la un anumit preț este poziționare lor pe raft la nivelul ochilor.
Haosul organizat în magazin
Supermarketurile doresc să vă plimbați prin tot magazinul, fiindcă astfel este aproape sigur că veți mai agăța alte câteva produse pe care nu aveați de gând să le luați când ați intrat pe ușă. De aceea, produsele esențiale sunt împrăștiate prin tot magazinul, nu toate la un loc. De asemenea, ambianţa din magazin contează foarte mult. O muzică în surdină, cu un ritm lent, are darul de a încetini ritmul clienţilor și să-i facă să petreacă mai mult timp în magazin. Cu cât stai mai mult, cu atât cresc şi şansele de a cumpăra mai mult.
Plantele, fructele și legumele sunt aproape mereu plasate la intrare
Teoretic, plasarea florilor, fructelor și legumelor la intrare creează un ambient colorat care îți va da o stare de bine. Cu cât te simți mai bine, cu atât cresc șansele să cumperi ceva. Tocmai de aceea, vei vedea roșiile, merele și orhideele undeva pe la intrarea în magazin.
Carnea, laptele și produsele lactate sunt departe de intrare
În cele mai multe supermarketuri, vei fi nevoit să străbați o porțiune bună de magazin pentru a ajunge la carne, lapte și produse derivate din acestea. În acest fel, cumpărătorii vor trece pe lângă rafturi tentante, din care vor avea ce să aleagă, înainte să ajungă la ceea ce le trebuie cu adevărat.
Jucării și dulciuri în zona caselor
Nu există supermarket care să nu aibă la casele de marcat o multitudine de dulciuri. Aici am putea vorbi chiar de o metodă pentru copii, al căror discernământ este mai mic decât al adulților, precum și de factori precum stresul si graba părinților, prin plasarea jucăriilor și dulciurilor chiar la ieșire. În această situație nu prea mai avem timp să negociem cu cel mic cumpărarea produsului respectiv, mai ales dacă suntem și în criză de timp.