Stiri

Plătește sau nu Netflix taxe în România? Sunt 2.6 milioane de români care folosesc serviciul

Plătește sau nu Netflix taxe în România? Sunt 2.6 milioane de români care folosesc serviciul
2,6 milioane de români urmăresc filme şi seriale pe Netflix, cea mai folosită platformă de streaming din România.

 Netflix contribuie cu sume importante la bugetul de stat, datorită abonaţilor din România care folosesc serviciul. O estimare arată că în jur de 2,6 milioane de români urmăresc filmele şi serialele preferate pe Netflix. 

Câţi abonaţi Netflix există în România

 Platformele de streaming au cunoscut o creştere foarte mare a numărului de abonaţi, începând cu anul trecut, când lumea a stat foarte mult în case, din cauza pandemiei de Covid-19. Netflix se numără printre companiile care au dat lovitura în această perioadă, numărul de abonaţi crescând semnificativ. 209 milioane de oameni plătesc abonament la Netflix în întreaga lume, iar România contribuie şi ea cu o parte importantă.

Plătește sau nu Netflix taxe în România? Sunt 2.6 milioane de români care folosesc serviciul

 O estimare făcută de European Audiovisual Observatory arată că 1,160,000 de români plătesc abonament la Netflix, care este şi platforma de streaming preferată de români. Pe locul al doilea se află Voyo, iar pe locul al treilea, Amazon. Un alt studiu arată că 2,6 milioane de români au folosit Netflix, iar 600 de mii se uită zilnic la filme şi seriale pe această platformă de socializare.

  În România, costul unui abonament basic este de 7,99 euro, cel standard este de 9,99 euro, iar varianta premium costă 11,99 euro. În mod neaşteptat, costurile pentru ţara noastră sunt printre cele mai mari din lume. Elveţienii sunt însă cei care trebuie să scoată cei mai mulţi bani din buzunar pentru Netflix. 10,93 euro este abonamentul basic, iar cel premium costă nu mai puţin de 20,76 euro, aproape dublu faţă de România.

Plătește sau nu Netflix taxe în România? Sunt 2.6 milioane de români care folosesc serviciul

 Netflix, cea mai mare platformă de streaming din lume, are o istorie de 24 de ani, dar a intrat cu adevărat pe această piaţă din 2005. În acel an, platforma avea doar 2,5 milioane de abonaţi, însă numărul lor a crescut spectaculos în ultimii 5 ani, de la 70 de milioane, la 209 milioane.