Meta a început să le ceară utilizatorilor din Uniunea Europeană să plătească dacă vor să beneficieze în continuare de aplicaţiile companiei fără reclame ţintite. Cât va costa abonamentul?
Meta a început să-i oblige pe utilizatori să recurgă la abonamente, pentru a scăpa de anunțurile aparent targetate. Utilizatorii care doresc să plătească nu vor vedea publicitate pe Facebook și Instagram, în timp ce cei care doresc să rămână la versiunea gratuită ar trebui să își dea acordul să fie vizați de reclame pe baza datelor lor personale. Mișcarea vine ca răspuns la o hotărâre judecătorească din iulie care a constatat că Facebook trebuie să obțină consimțământul utilizatorilor pentru a le accesa datele personale. Acest lucru este exact ceea ce a făcut Apple cu iOS 14 și, dar în cazul acestora, foarte puțini utilizatori au acceptat.
”Noi credem într-un internet gratuit, susținut de reclame, și vom continua să oferim oamenilor acces gratuit la produsele și serviciile noastre personalizate, indiferent de venitul lor. Fie că oamenii aleg să utilizeze produsele noastre gratuit cu reclame sau să se aboneze pentru a nu mai vedea reclame, suntem angajați să păstrăm informațiile utilizatorilor private și securizate.
Citește și: Anunț important pentru toți utilizatorii Facebook! Se lansează o versiune asemănătoare cu Instagram
Facebook și Instagram fără reclame: Cât va costa
Persoanele vor putea să se aboneze contra unei taxe pentru a utiliza cele două platforme, fără reclame. Costurile vor varia în funcție de locul de achiziție: 9,99 €/lună pe web sau 12,99 €/lună pe iOS și Android.
Din martie 2024, abonamentul se va scumpi
Până la 1 martie 2024, abonamentul inițial va acoperi toate conturile conectate în Centrul de Conturi al utilizatorului. Cu toate acestea, începând cu 1 martie 2024, se va aplica o taxă suplimentară de 6 €/lună pe web și 8 €/lună pe iOS și Android pentru fiecare cont suplimentar listat în Centrul de Conturi al utilizatorului, mai precizează Meta, într-un comunicat.
Trebuie amintit că Facebook se află deja într-un declin considerabil. La începutul acestui an, UE a pocnit Facebook cu o amendă record de 1,2 miliarde de euro pentru transferul datelor utilizatorilor din UE în SUA, încălcând regulile cheie de confidențialitate digitală. În același timp, Meta realizează aproape un sfert din veniturile sale în Europa, blocul reprezentând 7,2 miliarde de dolari din totalul de 32 de miliarde de dolari, în al doilea trimestru al acestui an.