Stiri

Instagram dezvoltă un flux vertical Tik Tok pentru povești

Instagram dezvoltă un flux vertical Tik Tok pentru povești
Instagram vine cu o nouă schimbare inspirată de la platforma de socializare Tik Tok.

Deja am văzut mai multe platforme care doresc să adauge fluxuri în stil TikTok de videoclipuri scurte, încecând să crească popularitatea aplicației. Instagram a confirmat că testează intern o altă funcționalitate copiată de la TikTok, de data aceasta pentru Instagram Stories, informează Social Media Today

Formatul efemer Stories, lansat în social media de Snapchat, a folosit de la bun început un sistem de navigare opus feed-urilor tradiţionale de conţinut – navigarea se făcea pe orizontală, dinspre dreapta spre stânga, nu pe verticală. Însă, TikTok, care a popularizat conţinutul video scurt, ce umple tot ecranul şi se răsfoieşte vertical, de sus în jos, a făcut platformele americane, precum Snapchat şi, acum, Instagram, să îşi dea seama că poate exista o abordare mai bună atât pentru utilizatori, cât şi pentru reclamele afişate.

Instagram vrea să atingă succesul Tik Tok?! 

Noul format al Instagram Stories va avea practic aceeași interfață ca cea a aplicației TikTok - și vor veni tot mai mulți utilizatori care s-au obișnuit cu fluxul TikTok, deci probabil de aici și această decizie de schimbare. 

Instagram Stories este folosit de 500 de milioane de oameni zilnic și unii critici se întreabă dacă au într-adevăr nevoie să abordeze ultima tendință atunci când nivelurile de utilizare sunt deja atât de puternice.

Accentul cheie este pus aici este impulsul creșterii - conform estimărilor, TikTok este pe cale să ajungă la 1,2 miliarde de utilizatori în 2021, în creștere față de 500 de milioane în 2018. 500 de milioane erau în principal utilizatori ai Douyin, versiunea chineză a aplicației, în timp ce TikTok a pierdut, de asemenea, 200 de milioane de utilizatori anul trecut, când India a închis-o din cauza unor dispute geopolitice. Având în vedere acest lucru, traiectoria de creștere a TikTok, în ciuda unor eșecuri, este de fapt uimitoare, motiv pentru care atât de multe alte platforme încearcă să se conecteze la aceleași tendințe de utilizare și să împiedice utilizatorii să migreze departe.

Instagram include deja o replică la TikTok, numită Reels, însă, din câte se pare, compania americană nu este mulţumită de performanţa acesteia şi evaluează alternative, printre care se numără şi feed-ul vertical pentru Stories, care ar putea, la un moment dat, să înlocuiască Reels.