• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Stiri

Dimineața Nebună. Motivul rușinos pentru care linia feroviară Zorleni – Fălciu – Frontiera cu Republica Moldova nu a putut fi deschisă. Audio

Dimineața Nebună. Motivul rușinos pentru care linia feroviară Zorleni – Fălciu – Frontiera cu Republica Moldova nu a putut fi deschisă. Audio
Dimineața Nebună. Motivul rușinos pentru care linia feroviară Zorleni – Fălciu – Frontiera cu Republica Moldova nu a putut fi deschisă. Audio [Sursa foto: cfr]
Ministrul Transporturilor a anunțat redeschiderea unei linii de cale ferată ceva mai veche, însă se pare că autoritățile nu au reușit să se țină de promisiune.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că va redeschide o cale ferată mai veche din apropierea Republicii Moldova. Totul pentru a falicita transportul refugiaţilor din Ucraina. Însă se pare că această acţiune nu au putut fi dusă la bun sfârşit.

Cei care s-au ocuapat de reabilitarea liniei ferate nu au putut curăța zona din apropierea Bogdănești, motivând că este o zonă de pădure cu multe uscăciuni.

Anunțul făcut de Sorin Grindeanu: „Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA se aliniază eforturilor concrete ale României în preluarea şi gestionarea fluxului crescut de refugiaţi din Ucraina”

Potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES, linia de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră este o linie feroviară care traversează râul Prut şi care asigură legătura directă cu Staţia CF Cantemir, punct feroviar de frontieră al Republicii Moldova.

„Prin redeschiderea liniei feroviare Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, în lungime de circa 60 de km, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA se aliniază eforturilor concrete ale României în preluarea şi gestionarea fluxului crescut de refugiaţi din Ucraina, care sosesc în ţara noastră, prin graniţele cu Republica Moldova”, se menţionează în comunicat. 

Calea ferată a fost închisă în 2015 pentru că nu au mai existat solicitări ale opartorilor români sau din Republica Moldova care să-și fi dorit să efectueze curse pe acest traseu feroviar.

Însă în contextul venirii refugiaților din Ucraina, autoritățile s-au gândit că ar fi cazul ca această linie ferată să fie deschisă din nou.

„Pentru redeschiderea liniei de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, Sucursala Regională de Căi Ferate Iaşi a executat în regie proprie lucrările necesare pentru crearea condiţiilor în vederea realuării transportului feroviar, lucrări care au constat în înlocuirea de traverse, completarea cu material mărunt de cale şi piatră spartă, lucrări de consolidare a liniei, de defrişarea a vegetaţiei pe o suprafaţă totală de 144.000

mp, precum şi lucrări de asigurare a gabaritului de trecere în zona trecerilor la nivel”, se mai precizează în comunicat.