Companiile aeriene low-cost nu mai pot taxa suplimentar pasagerii pentru bagajele de mână! UE impune reguli clare

Schimbări importante pentru pasageri și companiile aeriene

Pasagerii nu vor mai fi taxați pentru bagajele de mână 

Parlamentul UE va interzice taxarea suplimentară pentru bagajele de mână. Cum au reacționat companiile aeriene low-cost?

Pasagerii ar putea scăpa de taxele suplimentare pentru bagajele de mână, după ce Parlamentul European a adoptat recent un nou set de reguli, menite să asigure călătorii mai echitabile și transparente. Aceștia vor avea dreptul să aducă în cabină doar două tipuri de bagaje. Iată care sunt acestea.

Citește și: Adi Nour a fost dat afară de la Teatrul Național de Operetă fără explicații clare, dar motivul real a ieşit la iveală acum: "S-a hotărât că nu le mai sunt de folos". Ce a stat în spatele deciziei şochează pe toată lumea

Parlamentul UE anunță schimbări importante pentru pasageri și companiile aeriene low-cost

Comisia Europeană pentru Transport (Tran) a Parlamentului European anunță schimbări importante pentru pasageri, dar și pentru companiile low-cost, care nu mai au voie să taxeze suplimentar pentru bagajele de mână.

Astfel, călătorii vor avea posibilitatea să aducă la bordul avionului un obiect personal, rucsac sau geantă de mână, de dimensiuni reduse (maxim 40x30x15 cm) și un bagaj de mână mic, cu dimensiunea totală de maximum 100 cm (lungime+ lățime+ înălțime) și greutate de până la 7 kg.

Noul set de reguli a fost adoptat după ce tot mai multe companii, în special cele low-cost, au redus treptat, în ultimii ani, dimensiunile și greutatea bagajelor pe care călătorii puteau să le aducă în cabină.

Acest aspect a stârnit numeroase nemulțumiri și reacții, astfel că acum UE caută măsuri eficiente pentru ca pasagerii să aibă parte de călătorii transparente și echitabile, fără costuri neașteptate și nejustificate. De asemenea, noua prevedere vine ca o completare a reformelor propuse de Comisia Europeană în anul 2023, care vizau drepturile pasagerilor.

Consiliul UE are sarcina de a aproba forma finală a noului regulament, în urma unor negocieri, iar abia apoi aceste reguli vor intra în vigoare.

Citește și: David Popovici a dat peste cap toate așteptările. Ce au scris marile publicații despre sportivul român după performanța de la Samorin? L’Equipe: "A dominat finala probei de 200 m liber"

Primele reacții după decizia UE

Noua prevedere adoptată de UE ar trebui să fie în avantajul pasagerilor, însă Asociația Aicalf, care reprezintă companiile aeriene low-cost, are o cu totul altă părere. Aceasta avertizează că măsura ar putea să ducă la creșterea prețurilor pentru biletele de avion, eliminarea libertății de alegere a pasagerilor, dar și la apariția unor probleme operaționale, deoarece în cabină riscă să nu fie suficient spațiu pentru toate bagajele. De asemenea, prin această măsură ar putea fi generate întârzieri, deoarece bagajele care nu vor mai avea loc în cabină vor fi duse la cală.

„Aproximativ 50% dintre călători aleg să aducă la bord doar articolul personal, tocmai pentru a beneficia de tarife mai avantajoase. Dacă noua reglementare devine lege, toți ar plăti pentru un serviciu pe care mulți nu intenționează să-l utilizeze”, a declarat Alessandro Fonti, președintele Aicalf, potrivit adevărul.ro.

Citește și: Lia Olguța Vasilescu, detalii despre veniturile pe care le aduce IntenCity: „Ne așteptăm ca acest festival să crească de la an la an”

Ce alte schimbări îi vizează pe pasageri?

Pasagerii din UE ar putea avea parte și de alte schimbări în următorii ani. Comisia de Transport cere ca toate companiile și agențiile să afișeze prețurile complete, inclusiv comisioanele, stabilirea unui formular unic de rambursare și clarificarea excepțiilor de la compensații. De asemenea, copiii cu vârste sub 12 ani vor avea posibilitatea să stea lângă părinții lor fără alte costuri suplimentare. În plus, cei care însoțesc persoanele cu dizabilități ar putea călători în mod gratuit.