Stiri

Ce trebuie să faci ca să realizezi o debranşare de la Radet

ce-trebuie-sa-faci-ca-sa-realizezi-o-debransare-de-la-radet.jpg?width=760
Află din acest articol cum te poţi debranşa de la Radet.

 În cazul în care vrei să te debranşezi de la Radet, înarmează-te cu multă răbdare. Procesul nu este deloc simplu, având în vedere că va trebui să obţii semnături ale vecinilor şi să aştepţi o perioadă destul de lungă de timp, până ca solicitarea să fie aprobată de către Radet.

Care este procesul de debranşare de la Radet

Ce trebuie să faci ca să realizezi o debranşare de la Radet

 În primul rând, trebuie să ştii că lucrările de deconectare de la sistemul centralizat de încălzire nu se pot efectua în anotimpul rece.

Pentru a te putea debranşa, ai nevoie de acordul vecinilor din bloc, dar şi de aprobarea Asociaţiei de Locatari. Iată care sunt toate documentele de care ai nevoie pentru a renunţa de sistemul centralizat de încălzire:

- Cererea de debranșare;

- Acordul scris al vecinilor, pe verticală și pe orizontală, care va trebui depus la Direcția Tehnică (Serviciul Tehnic și Avize);

- Cererea către Asociația de Proprietari și acordul scris al acesteia – și acest document va trebui depus la Direcția Tehnică.

- Copie după actul de identitate al proprietarului;

- Copie cu actul de proprietate al locuinței pentru care se solicită debranșarea;

- Acordul de acces la sistemul de distribuție de gaze. Este posibil să fie nevoie de despăgubirea celorlalți vecini deja debranșați, în cazul în care nu ai contribuit în momentul în care a fost trasă noua conductă de gaz pentru centrale;

- Proiectul tehnic de debranșare de la rețeaua de termoficare, întocmit de un proiectant specializat și atestat MLPTL (Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței), IS (instalație sanitară) și IT (instalație termică);

- Copie CUI pentru SRL sau PFA al executantului de proiect. 

ce-trebuie-sa-faci-ca-sa-realizezi-o-debransare-de-la-radet.jpg?width=760

După obţinerea tuturor documentelor, urmează aceşti paşi:

- Depunerea cererii de debranșare, alături de acordul scris al vecinilor și al Asociației de Proprietari;

- După depunerea cererii, vei primi o informare referitoare la condițiile legale de debranșare de la RADET și avizul tehnic de debranșare. Acesta trebuie aprobat de Asociatia de Proprietari și prezentat la Secția de Termoficare, pentru a întocmi avizul de plată;

- După achitarea taxelor aferente debranșării, RADET se va ocupa de efectuarea lucrărilor de debranșare de la sistemul centralizat de încălzire;

- După încheierea lucrărilor, se va întocmi un proces-verbal de debranșare în patru exemplare; Reprezentantul Asociației de Proprietari va merge la Serviciul Vânzare Facturare Recuperare Creanțe pentru a întocmi un act adițional la contractul existent și care va conține noile Suprafețe Echivalente Termic (SET);

- Un reprezentant al Adunării Generale a Asociației de Proprietari va verifica debranșarea și va hotărî modul în care va fi înregistrat și repartizat consumul între apartamentele rămase, potrivit Hotărârii de Guvern nr. 1386/2003.