Stiri

5 trucuri pentru 8 ore de somn liniștit îți vor schimba viața în 2022

5 trucuri pentru 8 ore de somn liniștit îți vor schimba viața în 2022
5 trucuri pentru 8 ore de somn liniștit îți vor schimba viața în 2022 [Sursa foto: Pexels]
5 trucuri care te vor ajuta să adormi mai repede și să te odihnești bine. Iată ce e de făcut!

Pentru că avem o viață agitată și plină de griji, mulți dintre noi avem probleme cu somnul și chiar insomnii din când în când. În situații extreme poți să apelezi la pastile, însă aceasta este o soluție de moment, pentru că pe termen lung îți va crea mai multe probleme. Există, totuși, o serie de trucuri care te pot ajuta să dormi mai bine și în timp chiar să ajungi la cele 8 ore de somn pe noapte recomandate de orice medic.

Iată care sunt acestea:

Creează-ți o atmosferă relaxantă

Amenajările sunt extrem de importante într-un dormitor. În funcție de culorile utilizate pentru pereți, mobilă sau chiar lenjerie te poți relaxa sau, dimpotrivă, te poți agita și mai mult la ora de culcare. Evident, cei mai importanți sunt pereții, pentru că ei sunt cei care vor imprima atmosfera generală a camerei. O idee excelentă ar fi să-i decorezi cu tapet special pentru dormitor. Modele ca acestea au combinații cromatice menite să-ți inducă o stare de liniște și relaxare care te va ajuta foarte mult să dormi bine. În plus, variantele noi de tapet sunt lavabile, astfel că va fi foarte simplu să păstrezi o stare perfectă de igienă în dormitor.

Aerisește și fixează temperatura potrivită în dormitor

Aerisirea și igiena sunt în general importante, dar în dormitor sunt vitale. Oricât ar fi de frig afară, deschide fereastra măcar jumătate de oră înainte să te retragi la somn. Păstrează curățenia în dormitor, pentru că și asta ajută. Vor fi eliminate unele mirosuri mai puțin plăcute, iar un aer proaspăt și curat te va ajuta să te relaxezi. De asemenea, este important să-ți fixezi o temperatură ideală pentru somn, iar aceasta se situează între 18 și 24 de grade, în funcție de toleranța fiecăruia. Sunt persoane care suportă cu greu căldura, iar în aceste cazuri, limita de jos a intervalului de mai sus este potrivită. Pentru cei mai friguroși, temperatura de 24 de grade este maxima recomandată.

Evită mesele bogate seara

Pentru foarte multe persoane, cina este cea mai importantă masă a zilei, pentru că la prânz sunt la serviciu sau ocupate cu alte probleme. Este total contraindicat să-ți încarci stomacul cu prea multă mâncare sau cu alimente grele, iar apoi să te duci la somn cu credința falsă că burta plină te ajută să dormi mai bine. Dimpotrivă, stomacul tău se va revolta, iar somnul va fi unul agitat. În plus, în timp te poți trezi și cu probleme de sănătate. Curcanul, peștele, migdalele și ceaiul de mușețel te pot ajuta să dormi bine, potrivit Health Line.

Sportul ajută somnul

Sportul te ajută să slăbești, să-ți păstrezi tonusul muscular, deci să arăți mai bine, dar este foarte important și pentru un somn mai bun. Păstrează antrenamentele mai grele pentru prima parte a zilei, dar seara poți să faci câteva exerciții ușoare sau să ieși la alergat în aer curat 20-30 de minute.

Fă o baie caldă înainte de culcare

O baie caldă înainte de culcare te ajută să te relaxezi și să îți îndepărtezi gândurile rele care, poate, au ajuns la tine pe timpul zilei. După baie intervine o stare plăcută de moleșeală și vei dormi ca un beb