Stiri

Transalpina s-a deschis! Reguli de circulaţie pentru cea mai inalta şosea din România

Transalpina s-a deschis
Transalpina s-a deschis
Unul dintre cele mai îndrăgite drumuri din Romania poate fi din nou circulat. Iată în ce condiții.

Potrivit cnadnr, transalpina se deschide în următoarele condiții:

Circulația rutieră va fi închisă/restricționată, pe durată limitată, în funcție de condițiile meteorologice (ceață, ploi torențiale, furtună, etc.) ca urmare a unor fenomene cum sunt avalanșele, căderile de stânci și ebulmente (alunecări de teren) pe sectorul de drum DN 67C, km 34+800 – km 59+800;

Circulația rutieră va fi închisă/restricționată, pe durată limitată, în cazul executării unor lucrări în zona drumului, pe sectorul DN 67C, km 34+800 – km 59+800;

Citeste si: Camere rovinieta Romania 2022: Harta completă a punctelor de verificare pe judeţe

Circulația rutieră este închisă pe timpul nopții, în intervalul orar 21:00 – 7:00, pe sectorul DN 67C, km 34+800 – km 59+800, potrivit prevederilor reglementării tehnice ”Normativ privind circulația rutieră pe drumurile montane – Drumul Național DN 7C Transfăgărășan și Drumul Național DN 67C Transalpina” – indicativ AND 615 – 2020;

Instituirea permanentă a restricțiilor de tonaj de 3,5 tone și de viteză de 30 km/h;

Districtele responsabile cu administrarea sectorului de drum au în stoc indicatoare de semnalizare necesare pentru menținerea siguranței circulației.

Decizia deschiderii traficului a fost luată în urma verificării stării drumului de către o comisie formată din reprezentanții CNAIR SA, DRDP Craiova, SDN Târgu-Jiu, SDN Vâlcea.

Citeste si: Dimineața Nebună: Polițist din Sibiu, prins în timp ce fura dintr-un magazin, produse în valoare de 52 de lei

Transalpina s-a deschis
Transalpina s-a deschis

Curiozități despre Transalpina

1. Legenda spune că la sfârşitul secolului XVIII, începutul secolului XIX, familiile de localnici din zonă au lucrat la construirea unei porțiuni din drum, cotizând cu diferite sume de bani după posibilitățile lor financiare, dar și prin muncă fizică.

2. Alte surse susțin că şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul primului razboi mondial, din raţiuni militare.

3. Transalpina a fost reconstruită în perioada interbelică şi dată în folosinţă în 1938, când a fost inaugurată de regele Carol al II-lea.

4. Regele Carol al II-lea a dorit un drum strategic, pentru artileria montană, trasă de cai, care să poată fi parcurs de trupele ce se plimbau între Valahia și Transilvania.

5. Drumul era folosit de păstorii din Mărginimea Sibiului care își duceau turmele în Oltenia, fiind o cale periculoasă pentru cai motiv pentru care purta numele de „Poteca Dracului”.

6. După revoluția din decembrie 1989 drumul nu a mai interesat pe nimeni, o parte din zidurile de sprijin s-au stricat, iar bucăți de piatră au fost furate și folosite la fundațiile unor vile construite la Rânca.

7. Transalpina a primit denumirea de Drumul Regelui, după inaugurare.

8. În 1938, la inaugurarea Transalpinei, Carol al II-lea și Mihai I, precum și primul-ministru Gheorghe Tătărescu și soția sa Arethia au parcurs traseul Novaci – Sălistea în opt ore. Șoferul a fost însuși Carol al II-lea.

9. Primul-ministru Gheorghe Tătărăscu a plecat pe munte de la Novaci la Lotru, împreună cu 20 de călăreți din Novaci, conduși de învățătorul Ion D. Giurgiulan, pentru a stabili traseul drumului.

10. Drumul străbate 6 masive muntoase Cindrel, Şureanu, Lotru, Parâng, Latoriţei, Căpăţânii.