Tinerii care au participat la festivalul Beach, Please au scandat ”Ceaușescu, Ceaușescu!”. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc a reacționat în urma apariției acestor imagini.
În timp ce influencerul Selly trece prin fața festivalierilor, tinerii au scandat la unison „Ceauşescu, Ceauşescu!”. Mai mult, organizatorul festivalului Beach, Please! este adesea numit pe rețelele sociale „Dictatorul” sau „Ceaușescu” de către comunitatea sa de urmăritori. Incidentul a intrat imediat în atenția Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului (IICMER), care transmis un avertisment prin intermediul rețelelor sociale. IICMER susține că gestul participanților care au scandat numele lui Ceaușescu ascunde, de fapt, o realitate îngrijorătoare, demonstrând că realitățile istoriei țării noastre sunt prea puțin cunoscute de cei din generațiile tinere.
„Zilele acestea, la Festivalul „Beach, Please”, dedicat exclusiv adolescenților din România, s-a scandat la unison, într-un anumit moment, «Ceaușescu, Ceaușescu!», un gest profund îngrijorător, Acest comportament arată clar cât de mult a fost răspândită şi perpetuată o memorie falsă, iar responsabilitatea pentru această situaţie revine celor care au ales să ascundă sau să nege adevărul istoric”, a avertizat Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICMER), scrie News.
Numele lui Nicolae Ceaușescu, scandat de tinerii de la „Beach, Please”. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc face un apel către tineri
"Voi nu sunteți responsabili pentru această situaţie. Responsabilitatea aparține celor care au permis politica de distrugere a memoriei societale, celor care au omis deliberat să cultive şi să transmită adevărul despre ororile comunismului românesc. Vă îndemnăm să vă informaţi, să aflaţi adevărul şi să învățați din istorie.
Selly, despre festivalul „Beach, Please!”
Festivalul „Beach, Please!” s-a încheiat duminică noaptea la Costinești, unde tinerii au dansat și au cântat pentru ultima oară în acest an. Peste 100.000 de participanți au fost prezenți în fiecare din cele cinci zile de distracție pe plajă.Și vânzările sunt colosale. S-au cheltuit peste 10 milioane de euro, bani încarcați pe brățări pentru consumație, la baruri. Pentru ediția de anul viitor, care se va ține între 8 și 12 iulie, deja s-au vândut peste 50.000 de bilete.
"Se pare că a fost un succes. Foarte mulți artiști internaționali care au venit aici au făcut niște show-uri speciale pentru România. Mulți dintre ei au declarat că a fost cel mai bun concert din viața lor.”, spune Selly.