Stiri

Google amenință că își retarge motorul de căutare din Australia. Care este motivul

Google amenință că își retarge motorul de căutare din Australia. Care este motivul
Google Search vrea să-și retragă motorul de căutare din Australia din cauza unei legi impuse de Guvern.

Google Search se află în război cu oficialii australieni de când aceștia au anunțat că vor să introduce o lege prin care cere ca Google, Facebook și alte companii de tehnologie să plătească mijloacelor de informare în masă pentru conținutul lor de știri. Astfel, Google nu este de accord cu această cerință și a anunțat că singura soluție care le rămâne este să retragă motorul de căutare de pe teritoriul Australiei.

Google vrea să retragă motorul de căutare din Australia după ce parlementarii au propus o negociere pentru plata conținutului de știri

Australia introduce o lege de referință pentru ca Google, Facebook și potențiale alte companii de tehnologie să plătească mijloacelor de informare în masă pentru conținutul lor de știri. De cealaltă parte, giganții americani se opun spunând că egile sunt oneroase și ar afecta accesul local la servicii. Premierul australian Scott Morrison a declarat că parlamentarii nu vor ceda „amenințărilor”. Legea propusă ar obliga Google și Facebook să negocieze cu editorii de știri pentru a stabili valoarea conținutului, dacă nu s-ar putea ajunge mai întâi la un acord.

Citeste si: Ce au căutat românii pe Google în 2020?! „Cum se pune masca” și „Cum să dormi 8 ore în 4 ore”, se află printre curiozități

„Dacă această versiune a codului ar deveni lege, nu ne-ar oferi altă opțiune decât să oprim ca Google Search să fie disponibil în Australia”, a spus Mel Silva, directorul executiv Google Australia.

„Lăsați-mă să fiu clar: Australia face regulile pentru lucrurile pe care le poți face în Australia. Asta se face în parlamentul nostru. Și oamenii care doresc să lucreze cu asta, sunteți foarte bineveniți. Dar noi nu răspundem amenințărilor”, a declarat și Premierul Australian Scott Morrison.

Guvernul a susținut că, deoarece platformele tehnologice câștigă clienți de la oamenii care doresc să citească știrile, giganții tehnologici ar trebui să plătească redacțiilor o sumă „justă” pentru jurnalismul lor.