• Aiud 95.2
  • Alba-Iulia 99.7
  • Bacău 88.8
  • Bârlad 104.9
  • Bistrița 97.3
  • Botoșani 91.1
  • Brașov 91.9
  • București 88.0
  • Buzău 96.7
  • Câmpeni 96.2
  • Câmpina 88.6
  • Cluj-Napoca 101.5
  • Constanța 96.9
  • Craiova 92.0
  • Focșani 95.3
  • Piatra Neamț 102.3
  • Ploiești 88.3
  • Râșnov 104.5
  • Sibiu 88.4
  • Sinaia 103.6
  • Tg. Mureș 106.4
  • Timișoara 93.9
  • Tulcea 91.4
Actualitate

Data la care va începe distribuirea noilor cărți de identitate electronice în România! Ce beneficii oferă?

Când vor fi distribuite noile cărți de identitate electronice? 
Cum vor arăta noile cărți de identitate electronice?  [Sursa foto: Captură YouTube]
Noile cărți de identitate electronice urmează să fie distribuite în România. Iată ce beneficii oferă, dar și ce variante au cei care refuză buletinele cu cip.

Noile cărți de identitate electronice urmează să fie distribuite în România, ca parte a unui demers de modernizare a sistemului pentru evidența populației. Acestea vor fi dotate cu cipuri avansate ce vor permite stocarea de date biometrice și semnătura digitală a titularului, oferindu-i numeroase beneficii. Cu toate acestea, românii au dreptul să refuze buletinele cu cip. Iată ce alte variante le sunt puse la dispoziție.

Citește și: "Tare greu încă să nu pot să îți zic La mulți ani!". Rinda Hartner, mesaj emoționant în ziua în care Rona Hartner ar fi împlinit 52 de ani

Când vor fi distribuite noile cărți de identitate electronice?

Noile cărți de identitate electronice sunt menite să faciliteze accesul la servicii publice prin intermediul autentificării electronice, dar și să îmbunătățească modul în care cetățenii interacționează cu instituțiile statului. Potrivit ziarulunirea.ro, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat că primele buletine cu cip vor fi distribuite începând cu data de 20 martie 2025, la Cluj, pentru persoanele cu vârste de peste 14 ani.

Ulterior, vor fi emise cărți de identitate electronice și pentru minorii cu vârste între 0 și 14 ani, de pe data de 2 iunie 2025. Autoritățile mai spun că noile documente vor fi distribuite și în București și în restul țării în cel mult două luni. Persoanele care nu doresc să treacă la noile buletine au posibilitatea să obțină cărți de identitate simple, dar în noul format, începând cu data de 20 mai 2025.

Ce trebuie să știi despre noile cărți de identitate electronice?
Când vor fi eliberate noile buletine?[Sursa foto: Freepik ]

Citește și: Ce i-a scris Minerva Elenei Udrea înainte de condamnare? Avertismentul ignorat al celebrei astroloage: „I-am trimis într-un plic”

Ce beneficii oferă cărțile de identitate electronice?

Noile cărți de identitate electronice vor avea dimensiunile unui card bancar și vor include un cip în care vor fi stocate datele cetățenilor, mai exact o fotografie, două amprente digitale, un certificat digital pentru autentificarea online și restul informațiilor tipărite pe cartea de identitate actuală.

Noile buletine oferă numeroase beneficii pentru titulari. În primul rând, acestea vor permite accesul facil la diverse servicii publice online, inclusiv în sistemul de sănătate. Alte beneficii includ actualizarea rapidă a datelor personale, reducerea timpului de așteptare și de deplasare la ghișeele instituțiilor, verificarea rapidă a valabilității documentelor, programarea online pentru diverse servicii, accesarea de pe dispozitivele mobile.

Citește și: Necazurile se țin lanț în familia lui Igor Cuciuc: "O să cad în lacrimi şi suferință" Ce s-a întâmplat cu soţia interpretului de muzică populară

Noile buletine vor fi eliberate prima dată la Cluj
Ce trebuie să faci pentru a trece la cartea de identitate electronică [Sursa foto: Freepik ]

Ce trebuie să facă cetățenii pentru a obține noul buletin?

Pentru a face trecerea de la buletinul vechi la noua carte de identitate electronică, cetățenii trebuie să se prezinte la Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor (SPCEP) din localitatea de domiciliu. Aceștia trebuie să verifice programul instituției din timp sau să facă o programare online. Ei trebuie să aibă asupra lor actul vechi de identitate și, după caz, certificatul de naștere. După depunerea documentelor necesare, printre care și dovada plății pentru noua carte de identitate, urmează să fie preluate datele biometrice, iar în cele din urmă va fi emis noul buletin cu cip.