Stiri

5 tehnici de relaxare cu efect imediat pe care le poți încerca acasă

5 tehnici de relaxare cu efect imediat pe care le poți încerca acasă
5 tehnici de relaxare cu efect imediat pe care le poți încerca acasă [Sursa foto: Pexels ]
Cu toții ajungem să traversăm perioade cu stres ridicat fie din cauza jobului, a problemelor sentimentale sau pur și simplu a provocărilor pe care viața ni le aduce din când în când.

Cu toții ajungem să traversăm perioade cu stres ridicat fie din cauza jobului, a problemelor sentimentale sau pur și simplu a provocărilor pe care viața ni le aduce din când în când. Ar fi ideal să ne luăm câte o vacanță ori de câte ori ne simțim copleșiți de probleme, dar prea puțini dintre noi își permit acest răsfăț. Prin urmare, ca să depășești cu bine perioadele mai complicate este esențial să cunoști câteva tehnici de relaxare la care să apelezi chiar și atunci când ești acasă, fără să ai nevoie de o îndrumare specială în acest sens.

Iată ce poți să faci ca să te relaxezi și să uiți de probleme:

Fă o pauză

În cele mai multe cazuri, tu ești singurul responsabil pentru alimentarea stării de stres și agitație, pentru că rămâi cu gândul la situația care a provocat-o. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți iei pur și simplu o pauză. Oprește-te din ce faci sau din ce

gândești și fă ceva plăcut. Poți să te uiți la un film, la o emisiune care îți place sau să suni pe cineva drag. Mulți recurg la fumat, dar poți oricând să încerci o țigară electronică, ce este o alternativă care chiar poate avea efectul pe care îl dorești. Dacă vrei să știi ce conține o țigară electronică și cum o alegi pe cea mai bună de pe piață, poți afla mai multe din blogul Let`s Yoop. 

Exerciții de respirație

Controlul respirației este o altă metodă de relaxare la care poți să apelezi în orice moment. Secretul este ca atunci când faci exerciții de respirație să te concentrezi pe ele. Sunt mai multe modalități prin care poți să le faci, iar detaliile le vei descoperi pe Health Line, însă metoda clasică este în felul următor: respiri profund, până simți că plămânii sunt plini de aer, iar stomacul ți s-a extins, ții aerul 4-5 secunde, apoi începi să expiri lent, timp de 6-8 secunde, până elimini tot aerul. Repetă exercițiul de 4-5 ori și vei vedea că după asta te detensionezi.

Ascultă muzică

Muzica are un efect miraculos asupra noastră, pe care de multe ori îl subestimăm. Efectul ei calmant este garantat, evident, cu condiția să asculți muzica potrivită. Așa cum o asculți la petreceri ca să te distrezi, poți apela la ea și în momente mai dificile, cu stres ridicat și vei vedea că după numai 30 de minute te vei simți mult mai bine.

Un pui de somn

Odihna este esențială pentru orice persoană, indiferent de vârstă, de felul activității desfășurate. Oboseala și surmenarea amplifică orice stare de stres și agitație. Ai observat probabil că un copil mic care este obosit devine nervos și începe să plângă. Mecanismele sunt similare și la adulți, numai că manifestările sunt diferite. Deci, este o idee excelentă să tragi un pui de somn chiar și de numai o oră atunci când simți că lucrurile îți scapă de sub control. Va face minuni:)

Yoga

Yoga este recunoscută pentru efectele sale de relaxare. Exercițiile îți detensionează corpul și mintea și vei ajunge într-o stare de echilibru perfect între minte, corp și spirit. Poți oricând să cauți un tutorial pe internet cu câteva exerciții și să le faci acasă, pe covor. După numai 20 de minute o să constați că starea ta se schimbă.