Stiri

25 octombrie 2022: Ziua Mondială a Pastelor. Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?

17 octombrie 2022: Ziua Pastelor. Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?
Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași? [Sursa foto: PixaBay]
Pe 25 octombrie 2022 se sărbătorește Ziua Mondială a Pastelor. Pregătește și tu o porție gustoasă de paste, însă ai grijă la calorii!

Pe 25 octombrie 2022 se sărbătorește Ziua Mondială a Pastelor. Oricât de lipsit ai fi de abilități în bucătărie, aproape sigur îți poți face o porție de paste. Pastele sunt extrem de sățioase și te pot ajuta să ai energie pe tot parcursul zilei. Ele sunt o idee perfectă pentru orice masă. Dacă nu ați mâncat suficiente proteine ​​pentru o zi, puteți arunca niște pui sau pește într-un vas de paste pentru cină. Dacă nu ați mâncat suficiente legume, puteți adăuga niște broccoli și sparanghel. Există un fel de mâncare cu paste care să se potrivească fiecărei dispoziții și nevoi. 

Această sărbătoare încântătoare a fost înființată abia în 1995, când 40 de producători de paste din întreaga lume s-au adunat pentru a organiza primul Congres Mondial de Paste din lume. Pastele vin în peste 600 de forme cunoscute omenirii, iar numele lor sunt de obicei cuvinte italiene care descriu în mod încântător formele lor. 

Citeste si: Ce alimente nu ai voie să consumi pe stomacul gol. „Sucul de citrice nu se bea pe stomacul gol”

17 octombrie 2022: Ziua Pastelor. Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?
Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?[Sursa foto: PixaBay]

Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?

Iubitorii de paste se pot bucura, deoarece pot consuma acest preparat fără să se simtă vinovați că vor lua în greutate. Iată mai jos o listă cu metode la care poți apela când pregătești pastele pentru a nu te îngrășa!

Citeste si: Ce trebuie să pui în apa în care fierbi fasolea. Te va scăpa de o problemă mare

Serviți pastele cu o salată!

Consumul de legume înainte de o masă bogată în amidon, poate scădea nivelul zahărului din sânge după masă și poate crește starea de sațietate. Astfel, veți consuma mai puține calorii pe parcursul zilei și, ulterior, vă va ajuta la scădere în greutate. Puteți adăuga și o lingură de dressing în verdeață. Un pic de grăsime poate ajuta organismul să absoarbă nutrienții care luptă împotriva cancerului și sunt sănătoși pentru inima, cum ar fi licopenul și beta-carotenul.

Schimbă-ți pastele!

Pastele procesate sunt cel mai frecvent folosite și sunt complet lipsite de fibre și proteine, doi nutrienți vitali pentru pierderea în greutate. Pentru a stimula fibrele și proteinele care mențin senzația de sațietate, optați pentru paste pe bază de legume, cum ar fi fasole. Alternativ, treceți la paste integrale. Consumul de cereale integrale nu numai că te poate sătura mai repede decât cele rafinate, dar, de asemenea, scade tensiunea arterială și reduce riscul afecțiunilor cronice precum diabetul de tip 2 și bolile de inimă.

17 octombrie 2022: Ziua Pastelor. Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?
Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?[Sursa foto: PixaBay]

Tăiați carbohidrații!

Deși pastele pastele sunt din punct de vedere tehnic un aliment cu indice glicemic scăzut, sunt încă bogate în carbohidrați. Și, firește, asta înseamnă și că au un conținut ridicat de calorii. Reduceți carbohidrații și caloriile, trecând la paste din legume cu conținut scăzut de carbohidrați. Pentru acest lucru sunt foarte buni dovleceii și morcovii.

Citeste si: Rețetă perfectă pentru croissante. Vor ieși ca la cea mai scumpă patiserie din Paris

Servește pastele reci!

Când răcești pastele, scăderea temperaturii schimbă structura chimică în ceva numit „amidon rezistent”, ceea ce te poate ajuta să te simți plin mai mult timp. În plus, un studiu de nutriție și metabolism a constatat că aceste amidonuri rezistente pot promova oxidarea grăsimilor.

Adăugați mai multe legume!

Cei care consumă feluri principale care conțin legume consumă zilnic cu 350 de calorii mai puține. Acest lucru se întâmpla deoarece legumele sporesc cantitatea de fibre satioase din farfurie, adaugand si volum. Amestecați dovlecei spiralați cu spaghete din cereale integrale sau adăugați în farfuria de penne broccoli, varză de Bruxelles, ardei, roșii și ceapă tocate și sotate. De obicei adăugați carne la lasagna? Înlocuiți jumătate din ea cu spanac proaspăt și felii de dovleac galben și ciuperci. Opțiunile sunt cu adevărat nesfârșite!

17 octombrie 2022: Ziua Pastelor. Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?
Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?[Sursa foto: PixaBay]

Utilizați brânză ca garnitură

Unele rețete de paste vă spun să amestecați brânza chiar în paste împreună cu sosul. Nu face asta! Cea mai mare parte a brânzei se va topi și probabil veți ajunge să adăugați și mai mult la porția voastră. Pentru a vă însănătoși cina, presărați brânza deasupra vasului numai după ce este în farfurie. Acest lucru vă asigură că nu veți consuma calorii suplimentare. Pe lângă reducerea caloriilor care măresc talia, această tactică elimină o parte echitabilă din grăsimea care blochează arterele, fără a modifica drastic gustul.

Citeste si: 29 iulie 2022: Ziua Internațională a Lasagnei. Reţeta originala

Schimbați carnea!

Cu toții iubim mâncărurile delicioase, cum ar fi spaghetele carbonara și sosurile cu carne, dar nu sunt tocmai prietenoase cu talia. Cel mai bine este să înlocuiți carnea cu multă grăsime, cu o carne mai slabă. Dacă sosul de carne este alegerea ta, tăiați caloriile și grăsimea fără a schimba gustul prin doi pași simpli: mai întâi, cumpărați o bucată de carne de vită tocată, apoi, după ce rumeniți carnea într-o tigaie, puneți-o într-o strecurătoare și clătiți-o cu apă fierbinte de la robinet, înainte de a adăuga orice sos sau condimente. Acest lucru vă ajută să spălați excesul de grăsime care se lipește de cină.

Ai grijă ce sos alegi!

Soiurile din comerț sunt pline de sare și zahăr adăugat. Este ideal să-ți faci propriul topper simplu pentru paste, combinând roșii proaspete, usturoi, ulei de măsline, busuioc și piper negru.

17 octombrie 2022: Ziua Pastelor. Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?
Cum ar trebuie să gătești pastele fără să te îngrași?[Sursa foto: PixaBay]

Schimbă grăsimea!

Data viitoare când apare pofta de ceva cremos, faceți un sos combinând avocado, busuioc, usturoi, ulei de măsline, sare, piper și sucul de lămâie într-un robot de bucătărie. În timp ce acest sos este, de asemenea, încărcat cu grăsimi, ele sunt sănătoase pentru inimă. Avocado poate potoli, de asemenea, foamea și poate reduce grăsimea încăpățânată de pe burtă, ceea ce este o veste grozavă dacă încerci să slăbești.

Citeste si: Producătorii francezi de alimente reduc producția și schimbă rețetele. Care este motivul

Pregătiți paste picante!

Sosul Arrabbiata nu numai că are un gust grozav, dar te poate ajuta și să slăbești. Este făcut cu ardei iute roșu, care conține un compus picant, care suprimă pofta de mâncare, numit capsaicin. Compusul ajută, de asemenea, la creșterea termogenezei, capacitatea organismului de a arde alimentele ca energie și menține metabolismul puternic.